//دمنوش رزماری خالص محصول جدید از نیوشا

دمنوش رزماری خالص محصول جدید از نیوشا

شرکت نیوشا نیک جدید ترین محصول خود دمنوش رزماری را به صورت خالص و در کیسه های مثلثی در بسته 12 تایی  روانه بازار نمود .

رز ماری در محصولات نیوشا قبلا قبلا به صورت  تریکب با چای سبز و گل محمدی عرضه می شد و از این پس با توجه به خواص گوناگون و فواید آن به صورت خالص نیز دراختیار مصرف کنندگان نیوشا قراردارد .

رزماری یا اکلیل کوهی گیاهی چندساله و معطر است که برگ‌هایی سوزنی ‌شکل و همیشه ‌سبز دارد. گل‌های آن به رنگ سفید، صورتی، بنفش یا آبی هستند. قسمت مورد استفاده ی این گیاه برگ و سرشاخه های گل دار آن است. با اینکه رزماری بومی نواحی مدیترانه ای است، هم اکنون، در اکثر مناطق معتدل اروپا و آمریکا می روید. رزماری صدها سال است که به عنوان ادویه و دارو مصرف می شود. بخشی از محبوبیت این گیاه، که آن را «گیاه یادبود» هم می نامند، به دلیل این باور رایج است که رزماری حافظه را تحریک و تقویت می کند. در یونان قدیم، دانش آموزان هنگام درس خواندن، شاخه های کوچک رزماری را لابه لای موهایشان می گذاشتند. در انگلستان هم  توانایی رزماری برای تقویت حافظه، این گیاه را به نماد سلامتی تبدیل کرد. رزماری در قرن شانزدهم و هفدهم، برای کمک به هضم، بسیار استفاده می شد و روغن آن نخستین بار، در قرن چهاردهم استخراج شد. امروزه این گیاه در سراسر جهان مصارف خوراکی و دارویی فراوانی دارد.

  •  این گیاه در نمایشنامه های شکسپیر نام برده شده است.
  • اسپانیولی ها رزماری را یکی از گیاهانی می دانند که پناهگاه مریم مقدس بودند. مردم اسپانیا و ایتالیا هم معتقدند این گیاه از انسان در برابر نیروهای جادویی و شیطانی محافظت می کند.
  • در قرون وسطی رزماری استفاده ی زیادی در مراسم عروسی داشت. تاجی از رزماری بر سر عروس قرار داده می شد و داماد و مهمانان هرکدام شاخه کوچکی از رزماری، بر لباس خود داشتند.
  • در اروپا و استرالیا به عنوان سمبل یادکرد و به یادسپاری در مراسم یادبود جنگ ها و مراسم عزاداری استفاده می شد. در مراسم عزاداری به هر کدام از عزاداران شاخه ای از این گیاه می دادند. تا وقتی تابوت را در قبر گذاشتند آن را روی تابوت بیندازند.
  • در بیمارستان های فرانسوی مرسوم بود که رزماری را به همراه سرو کوهی می سوزاندند تا هوا را ضد عفونی و از بروز مجدد عفونت جلوگیری کند.

1- تنظیم قند خون 

2- تنظیم کلسترول خون

3- تقویت حافظه

4- ضد آلرژی

5- تنظیم فشار خون

6- بهبود عملکرد کبد

7- بهبود عملکرد معده

8 – آبرسانی به پوست

 در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر در مورد رزماری به قسمت خواص گیاهان”  رزماری ” مراجعه کنید .

همین الان سفارش دهید

دزوازه سلامت  نماینده محصولات نیوشا در ایران و اروپا

By |2021-03-12T20:17:48+03:301st مارس, 2021|خبرها|0 Comments

Leave A Comment