//دانه کینوا نیوشا – سفید و رنگارنگ دو محصول جدید

دانه کینوا نیوشا – سفید و رنگارنگ دو محصول جدید

دو محصول دانه کینوا سفید نیوشا و دانه کینوا رنگارنگ نیوشا از امروز در دسته محصولات نیوشا قرار گرفت . این دو محصول در دسته بندی دانه ها و اولین محصولات غیر نوشیدنی نیوشا هستند .

کینوا چیست؟

یکی از سوپرفودهایی که طی چند سال اخیر، در سراسر دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته، »کینوا« ست. البته این ماده غذایی شگفت انگیز و پرخاصیت هنوز در ایران کاملا شناخته شده نیست و بسیاری از افراد آشنایی چندانی با آن ندارند. کینوا می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای برنج و پروتئین حیوانی باشد. مصرف آن محدودیت سنی ندارد و برای همه افراد و گروه های سنی مفید است. در سال 1996 ،سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) کینوا را یکی از امیدبخش ترین محصولات بشر دانست و قرار گرفتن آن در رژیم غذایی افراد را راه حلی مناسب در برطرف کردن مشکلات اساسی تغذیه انسان ها اعلام کرد.
از همه مهمتر، با اینکه در دنیا به خاویار گیاهی مشهور است اما چندان گران نیست و در طبقه بندی مواد غذایی لوکس قرار نمی گیرد. به همین دلیل است که امروزه کینوا هم در رژیم های سلامتی و هم در رژیم غذایی روزمره گیاهخواران نقش پررنگی دارد.

انواع کینوا

سه رنگ اصلی کینوا سفید (طالیی)، قرمز، سیاه هستند.

– دانه های سفید کینوا:

این رنگ، رایج ترین نوع کینوا است و انتخاب خوبی برای افرادی است که به دنبال پروتئین بالا و کربوهیدرات کمترهستند.
دانه های سفید، پوسته نازکتر و بافت سبکتری دارند. در نتیجه، زودتر پخته می شوند و بعد از پخت، نسبت به سایر رنگ ها، حجیم تر و نرم تر هستند.

– دانه های قرمز کینوا:

از دانه های سفید ضخیم تر هستند. طعمی خاص دارند و بعد از پخت، ظاهر و رنگ خود را حفظ می کنند.

– دانه های سیاه:

بین دانه های کینوا، قوی ترین عطر و طعم را دارند. ضمن اینکه کمی شیرین تر از دانه سفید هستند و مثل دانه های
قرمز، بعد از پخت، ظاهر و رنگ خود را حفظ می کنند.

دانه کینوا که از سوپرفودها محسوب می شود به عنوان مادر غلات شناخته می شود و دارای خواص گوناگونی است که جهت اشنایی بیشتر با خواص و اطلاع از آن می توانید به مقاله  های زیر مراجعه فرمایید

کینوا نیوشا – از صفر تا صد 

کینوا در قسمت گیاه شناسی

دروازه سلامت مشاور سلامتی شما نماینده نیوشا در ایران و اروپا

By |2021-06-05T14:19:49+04:3027th می, 2021|خبرها|0 Comments

Leave A Comment